حساسیت پوستی

حساسیت پوستی

حساسیت پوستی ,حساسیت پوستی در کودکان,حساسیت پوستی راش,حساسیت پوستی سگ,حساسیت پوستی کهیر,حساسیت پوستی و خارش,حساسیت پوستی بدون خارش,حساسیت پوستی نوزادان,حساسیت پوستی در نوزادان شیرخوار,حساسیت پوستی در کودکان زیر یک سال,حساسیت پوستی در کودکان شیرخوار,حساسیت پوست دست در کودکان,حساسیت پوست در کودکان,درمان حساسیت پوستی در کودکان,انواع حساسیت پوستی در کودکان,حساسیت های پوستی در کودکان,علت حساسیت پوستی در کودکان,علایم حساسیت پوستی در کودکان,حساسیت پوستی در سگ,حساسیت پوستی به سگ,درمان حساسیت پوستی سگ,حساسیت پوستی کهیر,درمان حساسیت پوستی کهیر,حساسیت پوستی و کهیر,حساسیت های پوستی کهیر,درمان حساسیت پوستی و کهیر,علت حساسیت پوستی و کهیر,حساسیت پوست کهیر,حساسیت پوستی یا کهیر,حساسیت پوستی خارش کهیر

حساسیت پوستی , حساسیت پوستی در کودکان , حساسیت پوستی راش , حساسیت پوستی سگ

در این مطلب از سایت جسارت به انواع حساسیت پوستی همراه علت و راه درمان می پردازیم . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

حساسیت پوستی که پزشکان آن‌ را «درماتیت» می‌نامند به معنای التهاب، قرمز شدن و خارش پوست است. در نتیجه‌ی واکنش سیستم ایمنی بدن به ماده‌ی محرک، پوست دچار راش یا بثورات موقتی می‌شود که اغلب با سرخی، خارش و گاهی تاول و تورم همراه است. درماتیت، شایع‌ترین نوع حساسیت پوستی است که اگر به علت تماس پوست با ماده‌ی محرک شیمیایی ایجاد شود به آن درماتیت تماسی تحریکی می‌گویند و اگر در اثر واکنش بدن نسبت به مواد آلرژن (حساسیت‌زا) ایجاد ‌شود به آن درماتیت تماسی آلرژن گفته می‌شود. خارش شدید که شاخصه‌ی اصلی این بیماری است، می‌تواند شما را عصبی کرده و آرامش‌تان را سلب کند. صرف‌نظر از نوع حساسیت پوستی‌ای که به آن دچار هستید، علائم، روش‌های درمان و پیشگیری آنها در بیشتر موارد مشابه است.

حساسیت پوستی

مواد چربی‌زدا مثل مواد شوینده، اگر به طور مکرر استفاده شوند، باعث ایجاد خشکی، قرمزی، تحریک و ترک پوست می‌شوند. شست وشوهای مکرر، به مرور زمان لایه‌های چربی پوست را برداشته و سطح زیرین پوست را در تماس مستقیم با محیط و عوامل آلرژی‌زا قرار می‌دهد. حساسیت‌های پوستی ممکن است به صورت اگزمای سرشتی در فرد وجود داشته باشد، یعنی از وقتی فرد متولد می‌شود همراه اوست. به طور مثال از 2 تا 3 ماهگی صورت نوزاد قرمز و گونه‌هایش سرخ رنگ است، آسم، آلرژی و خس خس سینه دارد. این علایم گاه در بزرگسالی به صورت حساسیت‌های پوستی در فرد ادامه می‌یابد. در ابتدا حساسیت‌های پوستی به صورت حاد هستند، اما به مرور زمان به شکل مزمن در می‌آیند.

بیشتر بخوانید :

علائم و نشانه ها ی “سرطان پوست”+درمان سرطان پوست

اثرات مصرف و خواص ماش برای پوست خشک و حساس

فواید و خواص “وازلین” برای مژه و دور چشم و ابرو و پوست

حساسیت پوستی , حساسیت پوستی در کودکان , حساسیت پوستی راش , حساسیت پوستی سگ

راش پوستی به دلایل مختلفی از جمله عوامل محیطی، ارثی و ضعف سیستم ایمنی بروز می‌کند. عطرها، مواد آرایشی، مواد شوینده و نرم‌کننده، صابون‌ها و شامپوها، اسپری‌های برطرف‌کننده‌ی بوی عرق، رنگ مو، لوسیون‌های بدن، رنگ‌ و مواد شیمیایی موجود در لباس، دستمال‌‌های کاغذی‌ و دیگر محصولات سلامتی و زیبایی معطر.     تماس با مواد شوینده از جمله پودرهای لباس‌شویی، مایع ظرف‌شویی و مواد سفید‌کننده، از مهم‌ترین دلایل بروز حساسیت پوست است. این مواد رطوبت و چربی سطح پوست را از بین می‌برند و آن را در برابر عوامل خارجی نفوذپذیر می‌کنند. لاتکس ماده‌ای لاستیکی مانند است که از صمغ درختی به همین نام به‌دست می‌آید و در بادکنک‌ها، دستکش‌های یک‌بار مصرف پلاستیکی، اسباب‌بازی‌ها، و برخی وسایل بهداشتی از جمله کاندوم استفاده می‌شود. نیکل نوعی فلز است که در ساخت انواع بدلیجات و زیورآلات، دکمه‌ها، فرم عینک، زیپ لباس، لوازم آشپزخانه و بعضی گوشی‌های تلفن همراه به کار می‌رود. حساسیت به نیکل در قسمت‌هایی از بدن که با این فلز تماس دارد مثل گردن، گوش‌ها، انگشتان و مچ دست و قوزک پا دیده می‌شود. در تهیه‌ی محصولات چرمی از مواد شیمیایی مختلفی برای افزایش استحکام و دوام محصول و همچنین ترکیبات ضدمیکروب و ضدقارچ استفاده می‌شود که ممکن است منجر به بروز واکنش‌های حساسیتی شوند. استرس و فشارهای عصبی نیز پوست را حساس، واکنش‌پذیر و مستعد حساسیت می‌کند. تماس با گیاهانی مثل پیچک سمی، بلوط سمی و سماق سمی که دارای کیسه‌های روغنی (اوروشیول) هستند، واکنش آلرژیک ایجاد می‌کند و پوست در محل تماس دچار راش می‌شود. از شایع‌ترین عوارض داروها (خصوصا آنتی‌بیوتیک‌ها) واکنش‌های پوستی است. همچنین مطالعات علمی نشان داده است که مقابله‌ی بدن با برخی از انواع عفونت‌ها منجر به تشدید راش و بثورات پوستی می‌شود.‌

حساسیت پوستی در کودکان

حساسیت پوستی انواع مختلفی دارد: 1- حساسیت پوستی آلرژیک: فرد در اثر تماس با ماده‌ای که در محیط وجود دارد دچار التهاب می‌شود، مثلاً کسی که به ساعت، حلقه و بدلیجات حساسیت دارد. 2- حساسیت پوستی تحریکی: در اثر تماس زیاد با ماده حساسیت زا (محرک) به وجود می‌آید. مثلاً کسی که به دنبال تماس مکرر با مواد شوینده نسبت به آن‌ها حساسیت پیدا می‌کند. 3- حساسیت های شغلی: کسانی که با سیمان و مواد ساختمانی و… در تماس هستند، ممکن است دچار حساسیت پوستی شوند. 4- حساسیت پوستی خانم‌های خانه دار: که در اثر کار خانه و شست وشو ایجاد می‌شود.

حساسیت پوستی , حساسیت پوستی در کودکان , حساسیت پوستی راش , حساسیت پوستی سگ

هنگام انتخاب درمان حساسیت پوستی باید به فاکتورهای متعددی از جمله شدت علائم و نشانه‌ها، فراوانی راش‌ها و محل قرارگیری آنها روی پوست توجه کرد. اما اولین گام در درمان درماتیت، تشخیص ماده‌ی حساسیت‌زا و دوری از آن است.  به محض مشاهده‌ی علائم حساسیت، ناحیه‌ی درگیر را با آب سرد و صابون غیرعطری بشویید تا ماده‌ی آلرژی‌زا از بین برود. اگر ماده‌ی محرک پایه‌ی روغنی دارد، از الکل برای پاک کردن آن استفاده کنید. سپس می‌توانید از داروهایی که به نسخه‌ی پزشک نیاز ندارند، مثل لوسیون کالامین یا پماد کورتیزون، برای رفع خارش و التهاب استفاده کنید. پوست‌تان را مرطوب نگه دارید و لباس‌های نخی و گشاد بپوشید.  خاراندن پوست، خارش را تشدید و آن را مستعد عفونت می‌کند. ناخن‌های خود را کوتاه کنید تا از خاراندن ناحیه‌ی درگیر جلوگیری کنید. کمپرس سرد و مرطوب، برای تسکین خارش مفید است.  درمان‌های گیاهی مفید برای از بین بردن راش‌ عبارتند از: روغن درخت چای، روغن نارگیل، سرکه سیب، آلوئه‌ورا و روغن زیتون.

حساسیت پوستی راش

علائم حساسیت پوستی شامل: التهاب، خارش و قرمزی پوست و گاهی با عفونت همراه است.  عفونت هنگامی بروز می‌کند که سد دفاعی بدن شکسته شده و التهاب ایجاد می‌شود و پوست شروع به خارش می‌کند، اگر بیمار به دنبال این احساس محل التهاب را بخاراند، نه تنها باعث تشدید خارش بلکه باعث ایجاد عفونت در محل می‌شود. اگزما از انواع حساسیت‌های پوستی است. روی سطوح بیرونی پوست بروز می‌کند و به صورت دانه‌های قرمز آبدار و ترشح دار است. اگزما به صورت حساسیت به گیاهان، مواد دارویی و حساسیت به نور نمایان می‌شود.  اگزما گاهی به صورت اکتسابی و یا سرشتی در افراد به وجود می‌آید، اما معمولاً عامل تحریکی و آلرژیکی توأمان در آن نقش دارند. گاهی برخی از بیماران حتی نسبت به برخی داروهای معالج اگزما هم حساسیت دارند و مصرف آن‌ها باعث تشدید بیماری آنها می‌شود. در این موارد باید نوع دارو را تغییر داد.

حساسیت پوستی , حساسیت پوستی در کودکان , حساسیت پوستی راش , حساسیت پوستی سگ

گرچه راش‌های پوستی خیلی شایع و اغلب نتیجه‌ی یک تحریک ناخوشایند هستند، با این‌ حال ممکن است هشداردهنده‌ی شرایط جدی‌تری باشند که نباید به‌ آنها بی‌توجهی کرد. بسته به شدت حساسیت، ممکن است درمان با دارو هم توصیه شود.  اگر نشانه‌های واکنش آلرژیک تا چند روز بهبود پیدا نکرد یا بدتر شد یا در صورتی‌ که علائم زیر را در خود یافتید، حتما با پزشک مشورت کنید. راش‌ها نزدیک چشم‌ها باشند. قسمت‌ عمده‌ای از بدن را درگیر کرده باشند. پوست در هنگام لمس داغ باشد. با وجود استفاده از داروهایی که به نسخه‌ی پزشک نیاز ندارند، خارش شدید ادامه داشته باشد. درماتیت همراه با تاول شدید، به توجه فوری نیاز دارد و ممکن است نشانه‌ی یک بیماری جدی‌ باشد. نشانه‌های دیگری که نباید آنها را نادیده بگیرید عبارتند از: مشکل در تنفس، تورم گلو، خس خس سینه، تعریق بیش از حد، تنگی قفسه سینه، حالت تهوع و گیجی.

حساسیت پوستی سگ

در کهیر، حساسیت نسبت به ماده آلرژی، در طبقات زیرین پوست ایجاد می‌شود. اگر حساسیت پوستی در زیر بغل ایجاد شود، احتمالاً ناشی از تماس با لباس، زیرپوش و یا اسپری‌های برطرف کننده بوی عرق است. اگر در مچ و یا کف پا بروز کند، ناشی از تماس با جوراب، کفش، گرد و غبار و گیاهان است. حساسیت پوستی در تماس با نور  در واقع این افراد در تماس با برخی مواد وقتی در برابر نور قرار بگیرند، حساسیتشان بروز می‌کند. این نوع حساسیت‌ها بیشتر فصلی است. وجود سرب در رژ لب، موجب بروز حساسیت‌های پوستی، تورم، قرمزی، خارش و بروز ضایعات ترشح دار روی لب و همچنین تورم لب‌ها در طولانی مدت می‌شود.

حساسیت پوستی , حساسیت پوستی در کودکان , حساسیت پوستی راش , حساسیت پوستی سگ

مؤثرترین راه مقابله با درماتیت، پیشگیری از بروز آن است. راش‌های پوستی با اجتناب از تماس با عوامل محرک بهبود می‌یابند. پس قدم اول و بهترین راه، محافظت از پوست در برابر محرک‌های شناخته شده است.  مثلا وقتی با موادی سروکار دارید که احتمال می‌دهید باعث بروز حساسیت ‌شوند، از دستکش‌های نخی استفاده کنید. برای جلوگیری از تماس مستقیم پوست با مواد آلرژی‌زا، از یک لایه کرم یا ژل‌ به عنوان مانع بهره بگیرید. زیورآلات را با لایه‌ای از برق ناخن بپوشانید تا با پوست‌تان تماس مستقیم نداشته باشد. از محصولات پوستی غیرمعطر، فاقد مواد شیمیایی و با پایه‌‌ی طبیعی استفاده کنید و برای حفظ رطوبت پوست، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

حساسیت پوستی کهیر

عنصر نیکل در موبایل، باعث افزایش حساسیت‌های پوستی می‌شود. بیشتر این حساسیت‌ها، در ناحیه انگشتان دیده شده است. به افرادی که پوست‌های حساس دارند یا آن‌ها که به فلز نیکل حساسیت دارند، استفاده از تلفن‌های فاقد این فلز یا استفاده از روکش تلفن را توصیه می‌کنند. سوزش شدید چشم، قرمزی چشم، تاری دید، سرفه، عدم تنفس راحت، خارش‌های پوستی، کهیر و پوست خشک همه از عوامل حساسیت به کلر می‌باشد. بیشتر مردم خیال می‌کنند، کلر در آب استخر فقط وقتی دردسرساز می‌شود که میزان آن از حد استاندارد بیشتر شده باشد. اما میزان کم کلر هم مشکل‌ساز است. برخی ضایعات پوستی هستند که توسط وسایل شنا ایجاد می‌شوند. مثلاً حساسیت به عینک شنا یا ماسک غواصی و … . علایمی که ایجاد می‌کند: قرمزی پوست،‌ خارش و گاهی ضایعات ترشحی همراه با دلمه در محل تماس. کورتون موضعی یا خوراکی و آنتی‌هیستامین نیز برای درمان موارد حاد استفاده می‌شود. به این افراد توصیه می‌شود که، از مواد آلرژن دوری کنند. مثلاً استفاده از عینک‌های شنای بدون لاتکس برایشان توصیه می‌شود. 

حساسیت پوستی , حساسیت پوستی در کودکان , حساسیت پوستی راش , حساسیت پوستی سگ

کرم های کورتیکواستروئیدی این کرم ها که بصورت موضعی استفاده می شوند، می توانند به کاهش خارش پوست و کنترل آن کمک نمایند. برای استفاده از این کرم ها شما می توانید آنرا برروی ناحیه های خارش دار گذاشته، و آنها را با باندهای پنبه ای بپوشانید. معمولا این باندها را در آب و یا سایر محلول ها مرطوب کرده تا به جذب بهتر کرم کمک نماید. مهارکننده های کلسینورین داروهای خاص، از قبیل تاکرولیموس و پیمکرولیموس بعضی اوقات بجای کرم های کورتیکواستروئیدی بخصوص در مواقعی که سطح خارش دار کوچک است، استفاده شوند.

حساسیت پوستی و خارش

حساسیت های پوستی در فصول خشک سال مانند پاییز، زمستان و اوایل بهار شدت پیدا می‌کند. تغییر محیط زندگی هم ممکن است باعث تشدید و یا کمتر شدن حساسیت در افراد شود. به طور مثال کسی که از تهران به شمال می‌رود، ممکن است علائم حساسیت در او به دلیل وجود رطوبت شمال برطرف شود، اما با بازگشت به تهران دوباره ظاهر شود. بعضی از غذاها مانند شیر گاو، آجیل و تخمه در برخی از افراد باعث بروز و تشدید حساسیت پوستی می‌شود. تغییر ناگهانی محیط مثلا ورود ناگهانی از یک فضای سرد به یک فضای گرم و برعکس هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. نقش استرس و فشارهای عصبی نیز اهمیت دارند. گاه یک خبر ناگوار باعث تشدید علائم و خارش در فرد می‌شود. نور آفتاب هم در ضمن اینکه گاهی درمان کننده است، گاهی تشدیدکننده حساسیت محسوب می‌شود.

حساسیت پوستی , حساسیت پوستی در کودکان , حساسیت پوستی راش , حساسیت پوستی سگ

دستگاه ایمنی بدن شما غالباً کار خود را به دقت و ظرافت تمام انجام می‌دهد. درصد خطای دستگاه ایمنی، در مقایسه با حجم سنگین کاری که دارد انصافاً خیلی پایین است. واکنش‌های ایمنی مولد حساسیت در اصل مسئول محافظت بدن در برابر انگل‌های بیماری‌زا هستند. با ارتقای سطح بهداشت فردی و همگانی و مبارزه با بیماری‌های انگلی، گویی این بخش از دستگاه ایمنی از زور بیکاری به مواد دیگری واکنش نشان می‌دهد! این تنها یک حدس یا گمان نیست، مطالعات جدید ارتباط کاهش شیوع انگل‌های روده‌ای با افزایش وقوع بیماری‌های حساسیتی را نشان داده‌اند. حتی اخیراً از برخی انگل‌های روده‌ای برای درمان اشکال شدید و مقاوم به درمان بیماری‌های حساسیتی استفاده کرده‌اند. هیچ‌چیزی در جهان هستی بی‌حکمت نیست. اگر شما از آن دست آدم‌هایی هستید که‌گاه و بی‌گاه به دنبال «معجزه‌ای» می‌گردید، جای دوری نروید. کافی است نگاهی به بدن خود بکنید، آن را خواهید یافت.

حساسیت پوستی بدون خارش

باید در هنگام کار با مواد شوینده و آب، از دستکش استفاده کنند و از آنجا که ماده لاتکس دستکش هم در برخی افراد باعث حساسیت می‌شود، بهتر است زیر دستکش از یک دستکش نخی استفاده کرد. نباید دستکش به مدت طولانی به دست بماند، چون گرما و تعریق دست داخل آن ممکن است پوست را مستعد حساسیت به این مواد کند. اگر حساسیت در تماس با ماده مشخصی ایجاد شود، باید از تماس با آن خودداری کرد. اگر فقط به دلیل سایش پوست باشد، باید از کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها استفاده کرد. در درمان حساسیت‌های پوستی بدون نظر پزشک اقدام به استفاده از دارو و پماد خاصی نکنید، چون گاهی استفاده از برخی پمادها، به مرور زمان باعث وخامت بیشتر حساسیت می‌شود. گاهی علائم این حساسیت‌ها با برخی بیماری‌های پوستی یکسان است و سهل انگاری فرد در مراجعه به پزشک ممکن است باعث وخیم شدن بیماری شود.

حساسیت پوستی

بیشتر بخوانید :

آشنایی با خواص و فواید سرکه سیب برای پوست صورت

خواص و مضرات در سرکه بالزامیک و حساسیت و از بین بردن آلرژی

حساسیت و راه درمان

کمر درد صبحگاهی

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

در این مطلب از سایت جسارت به علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی،علل کمر درد صبحگاهی،درمان کمر درد صبحگاهی،کمر درد های صبحگاهی،علت کمردردهای صبحگاهی،کمر درد صبحگاه،دلیل کمر درد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد اول صبح،دلیل کمر درد صبحگاهی چیست،علت کمر درد صبح ها،علت کمر درد در صبح،علت کمر درد در صبح چیست،کمردرد های صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی،علت کمردرد صبحگاهی چیست،دلیل کمردردهای صبحگاهی،علت کمردرد شدید صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی به این معنا است که بیمار در صبح بعد از برخاستن از خواب احساس محدودیت حرکتی و خشکی در بعضی مفاصل بخصوص مهره های کمر دارد. خشکی کمر در صبح بعد از حدود یک ساعت از بین رفته و حرکت مفصل نرم و روان تر میشود.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

اسپوندیلیت انکیلوزان نوعی التهاب مزمن ستون فقرات و مفاصل ساکروایلیاک است. مفاصل ساکروایلیاک در پایین‌ترین نقطه کمر قرار دارند، یعنی جایی که استخوان ساکروم (استخوانی که درست بالای دنبالچه قرار دارد) به استخوان‌های ایلیاک لگن (استخوان‌های قرار گرفته در دو طرف قسمت بالایی باسن) به یکدیگر متصل می‌شوند. التهاب مفصل ساکروایلیاک مزمن باعث کمر درد و خشکی کمر و اطراف آن، از جمله گردن و پشت می‌شود. به مرور زمان، التهاب مزمن ستون فقرات (اسپوندیلیت) می‌تواند منجر به چسبیدن کامل مهره‌ها به یکدیگر (جوش خوردگی) شود، فرایندی که به آن انکیلوز (خشکی مفصل) گفته می‌شود. انکیلوز باعث کاهش و در نهایت از دست رفتن توانایی حرکت دادن ستون فقرات می‌شود.

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

کمر درد سمجی که دست از سرتان بر نمی دارد ممکن است تنها به دلیل پارو زدن، بلند کردن وزنه های سنگین یا استفاده از کفش پاشنه بلند نباشد. این نشانه ها می گوید کمر دردتان ممکن است در واقع آرتروز یا آرتروز ستون فقرات باشد.

به گزارش پارس نیوز، اگر صبح که از خواب بیداری می شوید کمرتان درد می کند، ممکن است این درد به دلیل مشخصه های التهابی آرتروز باشد. وقتی التهاب داشته باشید تغییرات ناشی از آرتروز نیست که اذیتتان می کند، عصب ها هستند که در واقع موجب ناراحتی تان شده اند.

درد همچنین ممکن است به دلیل فتق دیسک اتفاق بیفتد چون به بیرون فشار می آورد و به عصب های نخاع ضربه می زند.

فتق دیسک با بیماری دژنراتیو دیسک مشترک هستند که معمولا آرتروز نیز به همراهشان است. حواستان به کمردردهایی که اول صبح شروع می شود و تا نیم ساعت نیز ادامه پیدا می کند باشد.
در افراد مبتلا به آرتروز، درد در ادامه روز رو به بهبودی می رود اما با شروع شب دوباره بدتر می شود. با این حال دردهای شبانه ممکن است به دلیل آرتروز نباشد بلکه دلیلشان فشاری باشد که از کارهای روزانه به بدن وارد شده است.

دیگر قسمت های بدن نیز درد می کنند

وقتی آرتروز ستون فقرات پیشرفت می کند، ساییدگی و پارگی استخوان های مهره می تواند باعث فشار روی نخاع و اعصاب شود. از آنجا که اعصاب از کمر پایین رفته و به دیگر نقاط بدن متصل می شوند ممکن است در ران ها، باسن، پاها و کف پاها نیز احساس درد، بی حسی، مور مور شدن یا ضعف داشته باشید. این عصب ها به عضلات پاها می روند و به همین دلیل است که احساس ضعف می کنید.

ستون فقراتتان بیش از حد سفت شده است

صبح ها حتی اگر درد هم نداشته باشید ممکن است در قسمت کمر احساس سفتی کنید. در بیشتر موارد وقتی به حرکت در می آیید سفتی از بین می رود اما با فرا رسیدن شب و به دلیل فشار های روز ممکن است دوباره درد به سراغتان بیاید.
خم شدن و قوس دادن به کمر ممکن است درد آور باشد و همچنین این درد ممکن است از یک نقطه به نقاط دیگر بدن برود – برای مثال یک روز شانه ها درد می کند و روز دیگر گردن.

درد به بدتر شدن ادامه می دهد

هرکسی به گونه ای درد را تجربه می کند و زمان درست یا غلطی برای مراجعه به پزشک نیست. برخی بیماران به دلیل دردی بسیار جدید مراجعه می کنند و بعضی دیگر پس از گذشت ماه ها یا شاید سال ها از دردی که می کشیدند تازه به فکر مراجعه به پزشک افتاده اند.
اگر دردهایی که به سراغتان می آیند بیش از چهار تا شش هفته دوام دارند به پزشک مراجعه کنید. بسیاری از کشیدگی های عضله یا آسیب های جزئی بعد از این دوره زمانی بهبود می یابند. بنابراین اگر درد به قوت خود باقی ماند یا بدتر هم شد حتما مراجعه به پزشک را در برنامه خود قرار دهید.
درد، مزاحم خوابتان شده است

کمردردی که شب ها اجازه نمی دهد به خواب روید باعث ایجاد چرخه ای معیوب می شود: اگر به اندازه کافی نخوابید درد ممکن است بدتر شود اما اگر درد باعث شده شب ها بیدار بمانید راهی برای بهتر شدنش نمی ماند.

اگر دردی که دارید آنقدر شدید است که مزاحم خوابیدنتان شده و روی کیفیت زندگی تان تاثیر گذاشته توصیه می کنم هرچه زودتر به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

کمر درد صبحگاهی

در اغلب موارد تورمی خفیف در مفاصل که اغلب مردم در سنین ۴۰ سالگی دچار آن می‌شوند باعث گرفتگی کمر و کمردرد شدید می‌شود.صرفنظر از ضربه‌ها و نیز التهاب و تورم مفصلی ، علل کمردرد صبحگاهی می‌تواند متفاوت باشد. عوارض مادرزادی از جمله عواملی هستند که نزد کودکان و یا اشخاص جوان تولید کمر درد می‌کند. کارهای عضلانی شدید هم گاهی اوقات تولید شکستگی خفیف در ستون فقرات می‌نماید. برآمدگی غضروفهای میان مهره‌ای ممکن است باعث ایجاد درد کشنده گردد که از کمر تا ساق پا تیر می‌کشد. بالاخره کمر درد ممکن است ناشی از انواع بیماریهای ستون فقرات باشد.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علائم اولیه اسپوندیلیت انکیلوزان عبارتند از درد و خشکی کمر و باسن، به خصوص در هنگام صبح و پس از یک دوره عدم فعالیت بدنی. به مرور زمان، ممکن است علائم این بیماری بدتر یا بهتر شده و یا به فواصل نامنظم به طور کامل متوقف شوند.

کمر درد صبحگاهی در بارداری

کمر درد صبحگاهی بخصوص خشکی صبحگاهی کمر علل مختلفی دارد . از افزایش بیش از حد قوس و گودی کمر بگیرید تا رماتیسم ستون فقرات و … حتی بیماری AS. و مثل همیشه توصیه می کنم به متخصص ستون فقرات و یا ارتوپد مراجعه کنید تا مشکلتان را تشخیص بدهند . حتی بعنوان یک مکمل می تونید به کلینیک های درمان کمر درد  هم بهره بگیرید.درمانهای مرسوم کمر درد تبعا ورزش و فیزیوتراپی، استفاده از مسکن ها و گاهی کورتون ها و شل کننده های عضلات و … است که در نهایت گاهی کار به جراحی هم می کشد ولی توصیه می کنم زود تصمیم نگیرید و با چند متخصص دیگر هم مشورت کنید.کمردرد تجربه ای دردناک است و ممکن است حتی چند روز شما را خانه نشین کند. آنهایی که نوع شدیدتر آن را تجربه کرده اند، نگران آن هستند که مبادا مجبور شوند برای درمان گرفتگی کمر به جراحی متوسل شوند.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

علت دقیق بروز اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص نیست. بسیاری از افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان وجود دارند که افراد دیگری از خانواده آن‌ها نیز به این بیماری مبتلا هستند.‌ با انجام آزمایش خون، وجود یک ژن نشانگر  به نام آنتی‌ژن لنفوسیت انسانی (HLA) نوع B27 (HLA-B27) در اکثر افراد مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان مشخص شد، البته این ژن نشانگر در درصد کوچکی از سایر افراد نیز یافت شد.

کمردرد صبحگاهی

روش های موثری در طب مکمل وجود دارد که می تواند جایگزین دارو و حتی در برخی موارد جراحی برای درمان کمردرد شود.
طب سوزنی یکی از شناخته شده ترین روش های موثر در کاهش درد و درمان انواع دردهای ستون فقرات از جمله کمردرد است.
طب سوزنی می تواند با شل کردن عضلات اطراف ستون فقرات، بهبود جریان خون ناحیه، آزاد شدن مواد ضد درد از جمله اندروفین از پایانه های عصبی باعث کاهش یا از بین رفتن انواع کمردرد و اسپاسم عضلات کمر  شود.

علت و درمان کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان با داروهای گیاهی

کمر درد صبحگاهی ، کمر درد صبحگاهی در بارداری ، کمردرد صبحگاهی ، علت کمر درد صبحگاهی

در اینجا هدف درمان گرفتگی کمر، کاهش درد و همچنین به تأخیر انداختن یا پیشگیری از عوارض بیماری و تغییر شکل دادن ستون فقرات است. اگر درمان خشکی کمر پیش از آنکه باعث صدمات غیرقابل برگشت به مفاصل شود انجام گیرد بیشترین موفقیت را به همراه خواهد داشت.

علت کمر درد صبحگاهی

کمر درد صبحگاهی و خشکی کمر از علایم بیماری اسپوندیلیت انکیلوزان می باشد. در این بیماری که خشکی و محدودیت حرکات کمر در صبح ها بیشتر است و در طول روز بهتر میشود. بتدریج با جوش خوردن مهره ها در ستون فقرات انعطاف پذیری ستون مهره کم شده و بیمار نمی‌تواند خوب به جلو خم شود.علل کمردردهای بارداری معمولا یک عامل نیست و تغییرات بیومکانیکی در ستون مهره، تغییرات هورمونی که در زنان بارداری ایجاد میشوند و تغییراتی که در وضعیت روحی و روانی زن باردار ایجاد میشود در ایجاد آن نقش دارند. حدود یکی سوم کمر درد بارداری در سه ماهه اول آن ایجاد میشوند یعنی زمانی که هنوز شکم بزرگ نشده و فشار خاصی به ستون مهره وارد نمیشود. بنظر میرسد تغییرات هورمونی در شروع این دردها نقش داشته باشند. همین تغییرات هورمونی است که در دوران قبل از عادات ماهانه میتواند موجب کمردرد شود. این تغییرات هورمونی معمولا بر روی تاندون ها و رباط های اطراف ستون مهره و همچنین رباط های لگن ( در مفاصل ساکروایلیاک و سمفیز پوبیس) تاثیر گذاشته و موجب شل شدن آنها میشود. این شلی و افزایش طول میتواند موجب ناپایداری مفاصل این نواحی و بدنبال آن بروز درد شود.

درمان و علت کمر درد صبحگاهی در بارداری و درمان گیاهی

ماسک عسل

ماسک عسل

معرفی چند نوع ماسک عسل برای رهایی از جوش های سرسیاه در سایت جسارت

 ماسک عسل ،ماسک عسل و دارچین،ماسک عسل و زردچوبه،ماسک عسل و ماست،ماسک عسل برای دور چشم،ماسک عسل برای صورت،ماسک عسل برای مو،ماسک عسل و آبلیمو،ماسک عسل برای لکه صورت،ماسک عسل و آبلیمو و زردچوبه،ماسک عسل و دارچین برای کک و مک،ماسک عسل و دارچین برای جوش،ماسک عسل و دارچین و آبلیمو،ماسک عسل و دارچین برای جای جوش،ماسک عسل و دارچین برای پوست،ماسک عسل و دارچین برای صورت،ماسک عسل و دارچین برای جوش صورت،ماسک عسل و دارچین برای مو،ماسک عسل و دارچین،ماسک عسل و زردچوبه،ماسک صورت عسل و زردچوبه،ماسک عسل و دارچین و زردچوبه،فواید ماسک عسل و زردچوبه،ماسک عسل و ماست و زردچوبه،ماسک شیر و عسل و زردچوبه،ماسک زردچوبه و عسل برای جوش،ماسک عسل و ماست،ماسک عسل و ماست برای صورت،ماسک عسل و ماست برای جوش،خواص ماسک عسل و ماست،ماسک عسل ماست،ماسک عسل ماست،ماسک موز و عسل و ماست،ماسک عسل با ماست

معرفی چند نوع ماسک عسل برای رهایی از جوش های سرسیاه

ماسک عسل , خواص ماسک عسل , روش تهیه ماسک عسل , ماسک عسل برای پوست

در این مطلب از سایت جسارت به خواص فوق العاده ماسک عسل می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خواص ماسک عسل

عسل ماده ای آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده است و استفاده از آن به عنوان ماسک پوست و صورت مانع از

تکثیر باکتری ها بر روی پوست شده و با کنترل ترشح سموم، منافذ پوستی را تمیز کزده و می بندد؛

علاوه بر این، عسل به دلیل برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی، پوست را مرطوب نگه داشته و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.

ماسک عسل فواید شفابخش زیادی دارد که به کمک آن می‌توانید زیبایی را به صورت تان باز گردانید.

عسل یکی از قدیمی‌ترین خوراکی‌هایی است که بشر شناخته‌است و قرن‌ها است که نه تنها به عنوان خوراکی استفاده می‌شود،

بلکه خواص دارویی شگفت‌انگیزی دارد. یکی از فواید بسیار زیاد عسل برای سلامتی این است که می‌تواند برای درمان آکنه مفید باشد،

جوش‌ها، جای زخم، و لکه‌ها را محو می‌کند و عموما ظاهر بهتری به پوست می‌دهد.

درست کردن ماسک صورت با عسل بسیار ساده است و به این طریق می‌توانید از تمام فواید شفابخش عسل بهره‌مند شوید.

خاصیت ماسک عسل

برای درمان آکنه یا هر نوع لکه‌ی پوستی، مهم است بدانید که درمان‌های موضعی از قبیل عسل، فواید زیر را دارد:

– آلودگی‌ها را از پوست پاکسازی می‌کند

– باکتری‌ها را می‌کشد

– رطوبت‌رسانی می‌کند و به عنوان سپری در برابر عفونت عمل می‌کند

– تورم را کاهش می‌دهد

– به درمان زخم‌ها کمک می‌کند

علاوه بر آن، هم‌چنین مهم است بدانید که درمان‌های موضعی فاقد مواد شیمیایی آزاردهنده و ترکیبات مصنوعی‌ای هستند که می‌تواند حتی مشکل را تشدید کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عسل که باعث می‌شود برای پوست مفید باشد، این است که دارای خواص آنتی‌باکتریال و ضدعفونی‌کننده است.

مثلا، پژوهش‌های بالینی نشان داده‌است عسل برای کشتن تقریبا تمام انواع باکتری‌ها مفید است.

گزارشی با عنوان عسل چگونه باکتری‌ها را می‌کشد، نشان داده‌است عسل حتی در برابر گونه‌ی از

باکتری‌ها مانند ابرمیکروب MSRA  که به آنتی‌بیوتیک مقاوم است، موثر است.

این در درمان آکنه مهم است چون باکتری‌ها در منافذ بسته‌ی پوست رشد می‌کنند و سبب تورم می‌شوند.

بنابراین عَسل می‌تواند به‌طور موثر تمام باکتری‌هایی را که سبب ایجاد خال و جوش می‌شوند، از بین ببرد، و این دلیلی فوق‌العاده برای استفاده از عَسل به عنوان ماسک است.

معرفی چند نوع ماسک عسل برای رهایی از جوش های سرسیاه

ماسک عسل , خواص ماسک عسل , روش تهیه ماسک عسل , ماسک عسل برای پوست

شما باید همیشه از عسل خام و ترجیحا ارگانیک برای درمان ناراحتی‌های پوستی استفاده کنید (چون بسیاری از عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود تقلبی است).

به این طریق می‌توانید مطمئن باشید که عسل‌تان حاوی تمام خواص شفابخش مورد نیاز پوست است.

روش تهیه ماسک عسل

عسل خواص آنتی‌اکسیدانی دارد . آنتی‌اکسیدان‌‌ها برای خلاص شدن از شر آکنه، لکه، و کاهش خال و جوش نیز خیلی مهم است.

آنتی‌اکسیدان‌ها به نابودی رادیکال‌های آزاد که می‌تواند به پوست آسیب بزند، کمک می‌کند.

هم‌چنین اجازه نمی‌دهد سموم سبب آسیب شوند و به این طریق از پوست محافظت می‌کند.

مجله‌ی شیمی کشاورزی و خوراکی‌ها گزارش کرده‌است که عسل حاوی ترکیبات زیادی است که با هم‌کاری هم خواص آنتی‌اکسیدانی قدرتمندی می‌سازند.

این یعنی عسل می‌تواند رادیکال‌های آزاد روی پوست را نابود کند، که ممکن است یکی از علت‌های آکنه باشد.

عسل پوست را آب‌رسانی می‌کند. عسل جاذب مولکول‌های آب است، که یعنی برای آب‌رسانی پوست خیلی موثر است،

چون مولکول‌های آب را جذب می‌کند و نگه می‌دارد و در عین حال باکتری‌ها را خشک می‌کند و از بین می‌برد.

این می‌تواند به محو کردن لکه‌های پوست و نقاط آکنه کمک کند، و نیز ایجاد جای آکنه را محو می‌کند

خواص دارویی عسل باعث می‌شود روشی عالی برای کمک به درمان سریع‌تر زخم‌ها باشد.

علت‌اش این است که عَسل هم اثر درمانی دارد و هم فرآیند درمان را تسریع می‌کند. پژوهشی درباره‌ی عسل که در مجله‌ی درماتولوژی بالینی امریکا چاپ شده‌است،

نشان داده‌است برای درمان بهتر و سریع‌تر زخم‌ها مفید است.

این طی فرآیندی عمل می‌کند که به واسطه‌ی آن قند موجود در عسل با آب واکنش می‌دهد تا میکروارگانیسم‌ها را مهار کند.

هم‌چنین هیدروژن پراکسید تولید می‌کند که تاثیری شفابخش روی زخم‌ها دارد.

بنابراین، با توجه به خواص شگفت‌انگیز آنتی‌باکتریال، ضد تورم، و آنتی‌اکسیدانی عسل طبیعی خام، اصلا عجیب نیست که

یکی از بهترین مواد اولیه‌ی طبیعی برای درمان هر نوع مشکل پوستی عسل است.

عسل به پاک کردن دانه‌ها، سوزش پوست، کاهش آکنه کمک می‌کند و نیز برای کاهش جای آکنه مفید است.

معرفی چند نوع ماسک عسل برای رهایی از جوش های سرسیاه

ماسک عسل , خواص ماسک عسل , روش تهیه ماسک عسل , ماسک عسل برای پوست

عسل خالص را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید که مدتی روی پوست‌تان باشد تا زمانیکه خشک شود.

تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل برروی پوستتان کافی است. وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک عسل برای جوش

درست کردن ماسک عسل برای صورت خیلی آسان است، تا ظاهر عالی پوست‌تان را حفظ کنید، و از آن بهتر این‌که احتمالا بیشتر مواد اولیه را از قبل در خانه دارید.

همیشه توصیه می‌شود فقط عسل ارگانیک، خام و طبیعی استفاده کنید.

– ماسک عسل برای آکنه :

این ماسک صورت ترکیبی از روغن‌ها را فراهم می‌کند که خواص ضد تورمی، عصاره‌های گیاهی، و عسل دارد تا ماسکی فوق‌العاده برای آکنه بسازد.

شما به این مواد نیاز دارید:

۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک خام

۱ قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن جوجوبا، روغن نارگیل، یا روغن بادام شیرین

۳ قطره روغن درخت چای یا عصاره‌ی اسطو خودوس

طرز تهیه:

همه‌ی مواد اولیه را با هم مخلوط کنید، حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید روی صورت بماند. آب گرم شست‌وشو دهید.

– ماسک عسل و آلوئه ورا برای آکنه و لکه‌های پوست :

شما می‌توانید با ترکیب عسل و آلوئه ورا، که خواص مفید بسیار زیادی برای پوست دارد، ماسکی فوق‌العاده برای صورت درست کنید که

برای مراقبت کلی از پوست خوب است و درمان آکنه و لکه‌های پوستی مختلف نیز کمک می‌کند.

شما به این مواد اولیه نیاز دارید:

۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا

۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

طرز تهیه:

مواد اولیه را در یک ظرف به خوبی مخلوط کنید و روی صورت یا ناحیه‌ی مد نظر قرار دهید و بگذارید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بماند. با آب گرم شست و شو دهید.

– ماسک عسل برای پوست‌های خشک یا معمولی :

شما می‌توانید با افزودن مواد تازه به عَسل نیز یک ماسک فوق‌العاده درست کنید. مثلا موز و آووکادو حاوی مواد معدنی و

ویتامین‌های زیادی است که می‌توانند به شما پوستی سالم و درخشان بدهند.

شما به این مواد اولیه نیاز دارید:

۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

۱ قاشق غذاخوری روغن طبیعی از قبیل روغن جوجوبا، روغن بادام، روغن زیتون، یا روغن آووکادو

یک موز له شده یا نصف یک آووکادوی له شده

طرز تهیه:

تمام مواد اولیه را با هم مخلوط کنید تا یک مایه‌ی غلیظ به‌دست بیاورید. مایه را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. با آب گرم شست و شو دهید.

ماسک عسل

– ماسک عسل و خاک رس :

خاک رس برای پوست عالی است. مثلا بنتونیت خاک رس خواصی دارد که برای از بین بردن آلودگی‌های پوست مفید است.

هم‌چنین برای آکنه فوق العاده است چون خواص آنتی‌باکتریال دارد. شما می‌توانید از خاک رس سبز نیز استفاده کنید که

برای پوست‌های چرب خوب است، یا خاک رس سفید (کائولن نیز نامیده می‌شود) که برای پوست‌های حساس، خشک و پیر بسیار لطیف و مناسب است.

شما به این مواد نیاز دارید:

۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

۱ قاشق غذاخوری بنتونیت خاک رس (یا انواع دیگر خاک رس)

آب

طرز تهیه:

عَسل را با کمی آب مخلوط کنید و به اندازه‌ی کافی به آن خاک رس اضافه کنید تا یک مایه به‌دست بیاورید.

آن را روی صورت قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم شست و شو دهید.

– ماسک عسل و نمک دریا :

نمک دریا برای پوست فوق‌العاده است. نمک به خاطر خواص آنتی‌باکتریال‌اش مشهور است و

مانند یک لایه بردار فوق‌العاده عمل می‌کند تا سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین ببرد و هم‌چنین به آن استحکام بدهد.

شما به این مواد اولیه نیاز دارید:

۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

۱ قاشق غذاخوری نمک دریا

چند قطره روغن زیتون یا روغن‌های طبیعی دیگر

طرز تهیه:

تمام مواد اولیه را در یک ظرف مخلوط کنید. ترکیب به‌دست آمده را با حرکت‌های دایره‌وار ملایم روی پوست مرطوب قرار دهید.

بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند، سپس با آب گرم شست و شو دهید.

معرفی چند نوع ماسک عسل برای رهایی از جوش های سرسیاه

ماسک عسل , خواص ماسک عسل , روش تهیه ماسک عسل , ماسک عسل برای پوست

برای داشتن موها و پوست سری سالم می‌توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید.

موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند.

بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

ماسک عسل

نعناع و فشار خون

خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد

خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد در سایت جسارت

نعناع و فشار خون,عرق نعناع و فشار خون,نعناع فشار خون,چای نعناع و فشار خون,نعناع کاهش فشار خون,عرق نعنا و فشار خون,عرق نعنا فشار خون,عرق نعنا برای فشار خون,تاثیر نعناع بر فشار خون,اثر نعناع بر فشار خون,تاثیر نعناع در فشار خون,چای نعناع برای فشار خون

خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد

نعناع و فشار خون , عرق نعناع و فشار خون , نعناع فشار خون , چای نعناع و فشار خون

در این مطلب از سایت جسارت به خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

هنگامی که در وضعیتی فوق ‌العاده، اعم از تغییر موقعیت، اضطراب، عصبانیت و… قرار می ‌گیریم، بدن ما فعالیت خود را با یک سری تغییرات سریع داخلی تنظیم می‌ کند که یکی از مهم‌ترین آنها، آزاد شدن هورمون آدرنالین از غدد فوق کلیوی است که با افزایش تعداد ضربان قلب و تنگ کردن عروق به کمک یک سری ترشحات دیگر، منجر به بالا رفتن فشار خون و رسیدن خون اکسیژنه به عضلات و مغز می ‌شود.

نعناع و فشار خون

نعنا، یک سبزی معطری با طبیعتی گرم و خشک است و علاوه بر اینکه به صورت خام، یکی از اجزای مهم سبزی‌خوردن و حتی برخی از سالادهاست؛   به صورت خشک‌شده هم، ازجمله طعم‌دهنده‌های بسیاری از انواع سس‌ها، ماست‌های معمولی، ماست‌های مخلوط مانند برانی و نوشیدنی‌های صنعتی مانند دوغ به شمار می‌آید.

ثابت شده است که شیوع فشار خون بالا در مناطقی از جهان که مصرف نمک  بالاست، بیشتر است. مصرف نمک زیاد از دوران شیرخوارگی پایه‌ ای برای بالا رفتن فشار خون در سنین بالاتر خواهد شد. محدود کردن نمک در سال های بعدی برای بازگرداندن فشار خون به سطح مناسب کافی نیست و کمی منجر به بهبودی می ‌شود.

عرق نعناع و فشار خون

در ضمن تفت‌داده آن در روغن نیز یکی از ملزومات غذاهایی مانند انواع آش‌ها، بعضی خورش‌ها و خوراک‌ها مانند خورش کرفس، حلیم بادمجان،  کشک بادمجان و مانند اینهاست.  علاوه بر اینها، از عصاره آن به عنوان طعم‌دهنده و خنک‌کننده دهان در دهان شویه‌ها، خمیر دندان‌ها، آدامس‌ها، آب‌نبات‌ها و حتی بعضی شکلات‌ها و بسیاری از مواد خوراکی و غیرخوراکی استفاده می‌شود.

با اولین پک به سیگار یا پیپ، فشار خون سیستولیک تا 25 میلی ‌متر جیوه افزایش می ‌یابد و علت آن نیز، آزاد شدن آدرنالین است. تصلب شرایین علت اصلی پرفشاری مزمن خون است که عامل شروع آن، آسیب به جدار داخلی عروق است و به دنبال رسوب کلسیم، کلسترول و فیبرین و… در جدار عروق رخ می ‌دهد.

نعناع فشار خون

مهم‌ترین خاصیت درمانی نعنا، اثربخشی آن بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال است. برای این منظور کافی است 10 گرم از نعنا خشک‌شده را در یک لیتر آب دم کرده یا از عرق نعنا استفاده کنید. نعنا علاوه بر مورد فوق، اشتها‌برانگیز و نشاط‌آور بوده و برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سرفه، ناراحتی‌های روحی و عصبی، بواسیر، تپش قلب و سکسکه نیز مفید است.

خواص و مضرات مصرف نعناع و فشار خون را بالا میبرد

نعناع و فشار خون , عرق نعناع و فشار خون , نعناع فشار خون , چای نعناع و فشار خون

فشار خون بالا در افراد چاق،  دو برابر افرادی که اضافه وزن ندارند و در محدوده وزن طبیعی هستند، شایع ‌تر است . در این موارد، کاهش اندک وزن نیز به پایین آوردن فشار خون شما کمک می‌ کند.

چای نعناع و فشار خون

برای رفع سینه درد و سرفه، دم‌کرده نعنا را به صورت گرم بنوشید. با توجه به اینکه مصرف نعنا به مقدار زیاد سبب بالارفتن فشار خون می‌شود، خوردن مقدار زیادی از آن به افراد سالمند هرگز توصیه نمی‌شود. اگر در اثر سرماخوردگی بینی‌تان گرفته است، چند برگ نعنا را در آب درحال جوش بریزید و بخور دهید. علاوه بر خود نعنا، روغن آن نیز برای درمان زخم‌ها، سوختگی‌ها و به طور کلی جراحات و همچنین به عنوان مرهم و جلوگیری‌کننده از ایجاد عفونت مفید است.

نعناع و فشار خون

شعر در مورد آیات قرآن

شعر در مورد آیات قرآن

شعر در مورد آیات قرآن ,شعر درباره آیات قرآن,شعر برای آیات قرآن,شعر در باره آیات قرآن,شعر با آیات قرآن,شعر درمورد آیات قرآن,شعر با کلمه آیات قرآن,شعر با کلمه ی آیات قرآن,شعری در مورد آیات قرآن,شعری درباره آیات قرآن,شعر درباره ی آیات قرآن

شعر در مورد آیات قرآن

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد آیات قرآن برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

گرد قرآن گرد زیرا هر که در قرآن گریخت

آن جهان رست از عقوبت این جهان جست از فتن

شعر اسم باران , شعر در مورد اسم باران , شعر در وصف اسم باران , شعر درباره اسم باران

شعر در مورد آیات قرآن

جملات عاشقانه , جملات عاشقانه انگلیسی , جملات عاشقانه ناب , جملات عاشقانه کوتاه , جملات عاشقانه زیبا

ترا قرآن به اطلس خوانده تا زو کسوتی یابی

قیامت را تو این معنی ز رقع و بوریا یابی

شعر عمر , شعر در مورد عمر , شعر در وصف عمر , شعر درباره عمر

شعر درباره آیات قرآن

شعر آمدن رمضان , شعر در مورد آمدن رمضان , شعر در وصف آمدن رمضان , شعر درباره آمدن رمضان

تو راه دین ایزد را نمی دانی وگر جویی

هم از قرآن پر معنی و لفظ مصطفا یابی

شعر اسم بهار , شعر در مورد اسم بهار , شعر در وصف اسم بهار , شعر درباره اسم بهار

شعر برای آیات قرآن

شعر معذرت خواهی , شعر در مورد معذرت خواهی , شعر در وصف معذرت خواهی , شعر درباره معذرت خواهی

چه سستی دیدی از سنت که رفتی سوی بی دینان

چه تقصیر آمد از قرآن که گشتی گرد لامانی

شعر مهتاب , شعر در مورد مهتاب , شعر در وصف مهتاب , شعر درباره مهتاب

شعر در باره آیات قرآن

شعر برف , شعر در مورد برف , شعر در وصف برف , شعر درباره برف

برهنه تا نشد قرآن ز پرده حرف پیش تو

ترا گر جان بود عمری نگویم کاهل قرآنی

شعر اسم اسما , شعر در مورد اسم اسما , شعر در وصف اسم اسما , شعر درباره اسم اسما

شعر با آیات قرآن

شعر افسانه , شعر در مورد افسانه , شعر در وصف افسانه , شعر درباره افسانه

هفت چرخ و چار طبع و پنج حس محرم نیند

روی جز در حق مدار و حکم جز قرآن مکن

شعر پرستو , شعر در مورد پرستو , شعر در وصف پرستو , شعر درباره پرستو

شعر درمورد آیات قرآن

شعر پری , شعر در مورد پری , شعر در وصف پری , شعر درباره پری

مکمن قرآن به جز صدر مکین الدین مدان

تا همی ممکن شود جز در پی ممکن مباش

شعر امیر , شعر در مورد امیر , شعر در وصف امیر , شعر درباره امیر

شعر با کلمه آیات قرآن

شعر پارسا , شعر در مورد پارسا , شعر در وصف پارسا , شعر درباره پارسا

از جدایی، قطع پیوند خدایی مشکل است

گر شود سی پاره، از هم کی شود قرآن جدا

شعر احسان , شعر در مورد احسان , شعر در وصف احسان , شعر درباره احسان

شعر با کلمه ی آیات قرآن

شعر آرزو , شعر در مورد آرزو , شعر در وصف آرزو , شعر درباره آرزو

جمع اگر از بستن لب شد دل من، دور نیست

خامشی بسیار ازین سی پاره قرآن کرده است

شعر امین , شعر در مورد امین , شعر در وصف امین , شعر درباره امین

شعری در مورد آیات قرآن

شعر پگاه , شعر در مورد پگاه , شعر در وصف پگاه , شعر درباره پگاه

غافل ز عزت دل صد چاک ما مشو

سی پاره ای است این که به قرآن برابرست

شعر بلبل , شعر در مورد بلبل , شعر در وصف بلبل , شعر درباره بلبل

شعری درباره آیات قرآن

شعر حسرت , شعر در مورد حسرت , شعر در وصف حسرت , شعر درباره حسرت

زودتر دل جمع گردد چون پریشان می شود

چون شود سی پاره قرآن ختم آسان می شود

شعر آخرت , شعر در مورد آخرت , شعر در وصف آخرت , شعر درباره آخرت

شعر درباره ی آیات قرآن

شعر ایستادگی , شعر در مورد ایستادگی , شعر در وصف ایستادگی , شعر درباره ایستادگی

جنس دین را چه کساد آمده عرفی در پیش

که بجز مرده زحافظ نخرد قرآن را

شعر اسم ترانه , شعر در مورد اسم ترانه , شعر در وصف اسم ترانه , شعر درباره اسم ترانه

شعر در مورد آیات قرآن

عادل دانتیسم , شعر عادل دانتیسم , اشعار عادل دانتیسم , آثار عادل دانتیسم , اشعار عاشقانه عادل دانتیسم

نبوت می کنم دعوی به عشق او، که در خلوت

ز دست جبرئیل غم به من قرآن عشق آمد

امید صباغ نو , شعر امید صباغ نو , اشعار امید صباغ نو , آثار امید صباغ نو , اشعار عاشقانه امید صباغ نو

شعر درباره آیات قرآن

چیستا یثربی , شعر چیستا یثربی , اشعار چیستا یثربی , آثار چیستا یثربی , اشعار عاشقانه چیستا یثربی

زاسمان قرآن تمام آمد هم از بدو نزول

آنکه می گوید هم از تذهیب مصحف شد تمام

شعر حضرت قاسم , شعر در مورد حضرت قاسم , شعر در وصف حضرت قاسم , شعر درباره حضرت قاسم

شعر برای آیات قرآن

شعر ایام فاطمیه , شعر در مورد ایام فاطمیه , شعر در وصف ایام فاطمیه , شعر درباره ایام فاطمیه

گر ترا شبهت و شکیست در این دانی

چه شبهت و شک ترا حل نکند جز قرآن

کامران رسول زاده , شعر کامران رسول زاده , اشعار کامران رسول زاده , آثار کامران رسول زاده , اشعار عاشقانه کامران رسول زاده

شعر در باره آیات قرآن

شعر اسم تبسم , شعر در مورد اسم تبسم , شعر در وصف اسم تبسم , شعر درباره اسم تبسم

پشت و روی صفحه ادراک تست اسلام و کفر

سطر قرآن را ز کم بینی چلیپا کرده ئی

شعر اسم تمنا , شعر در مورد اسم تمنا , شعر در وصف اسم تمنا , شعر درباره اسم تمنا

شعر با آیات قرآن

نیلوفر ثانی , شعر نیلوفر ثانی , اشعار نیلوفر ثانی , آثار نیلوفر ثانی , اشعار عاشقانه نیلوفر ثانی

حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی

دام تزویر مکن چون دگران قرآن را

شعر خوش آمد گویی , شعر در مورد خوش آمد گویی , شعر در وصف خوش آمد گویی , شعر درباره خوش آمد گویی

شعر درمورد آیات قرآن

شعر حضرت علی اصغر , شعر در مورد حضرت علی اصغر , شعر در وصف حضرت علی اصغر , شعر درباره حضرت علی اصغر

حافظ به حق قرآن کز شید و زرق بازآی

باشد که گوی عیشی در این جهان توان زد

نیلوفر لاری پور , شعر نیلوفر لاری پور , اشعار نیلوفر لاری پور , آثار نیلوفر لاری پور , اشعار عاشقانه نیلوفر لاری پور

شعر با کلمه آیات قرآن

شعر اسم ترنم , شعر در مورد اسم ترنم , شعر در وصف اسم ترنم , شعر درباره اسم ترنم

حافظا در کنج فقر و خلوت شب های تار

تا بود وردت دعا و درس قرآن غم مخور

افشین صالحی , شعر افشین صالحی , اشعار افشین صالحی , آثار افشین صالحی , اشعار عاشقانه افشین صالحی

شعر با کلمه ی آیات قرآن

محسن حسینخانی , شعر محسن حسینخانی , اشعار محسن حسینخانی , آثار محسن حسینخانی , اشعار عاشقانه محسن حسینخانی

نوروز عذرائی است کش چون دولت شه روح وش

حالش چو جنت هست خوش فالش چو قرآن باد هم

مارگوت بیکل , شعر مارگوت بیکل , اشعار مارگوت بیکل , آثار مارگوت بیکل , اشعار عاشقانه مارگوت بیکل

شعری در مورد آیات قرآن

رسول یونان , شعر رسول یونان , اشعار رسول یونان , آثار رسول یونان , اشعار عاشقانه رسول یونان

مو بمو دارم به خاطر خط جانان را تمام

هیچ کس چون من ندارد حفظ قرآن را تمام

رویا شاه حسین زاده , شعر رویا شاه حسین زاده , اشعار رویا شاه حسین زاده , آثار رویا شاه حسین زاده , اشعار عاشقانه رویا شاه حسین زاده

شعری درباره آیات قرآن

نیکی فیروزکوهی , شعر نیکی فیروزکوهی , اشعار نیکی فیروزکوهی , آثار نیکی فیروزکوهی , اشعار عاشقانه نیکی فیروزکوهی

صبر چو ابریست خوش حکمت بارد از او

زانک چنین ماه صبر بود که قرآن رسید

شعر حضرت علی اکبر , شعر در مورد حضرت علی اکبر , شعر درباره حضرت علی اکبر , شعر در وصف حضرت علی اکبر

شعر درباره ی آیات قرآن

نادر ابراهیمی , شعر نادر ابراهیمی , اشعار نادر ابراهیمی , آثار نادر ابراهیمی , اشعار عاشقانه نادر ابراهیمی

گفتی که تو در میان نباشی

آن گفت تو هست عین قرآن

شعر پیرمرد , شعر در مورد پیرمرد , شعر درباره پیرمرد , شعر در وصف پیرمرد

شعر در مورد آیات قرآن

کاظم بهمنی , شعر کاظم بهمنی , اشعار کاظم بهمنی , آثار کاظم بهمنی , اشعار عاشقانه کاظم بهمنی

چو قرآن را نداند جز که قربان

بیا قربان شو اندر عید این شاه

عباس صفاری , شعر عباس صفاری , اشعار عباس صفاری , آثار عباس صفاری , اشعار عاشقانه عباس صفاری

شعر درباره آیات قرآن

شعر اسم دنیا , شعر در مورد اسم دنیا , شعر درباره اسم دنیا , شعر در وصف اسم دنیا

ولی زان زلف شانه زنده گردد

بخوان قرآن نسوی تا بنانه

اوحدی مراغه ای , شعر اوحدی مراغه ای , اشعار اوحدی مراغه ای , آثار اوحدی مراغه ای , اشعار عاشقانه اوحدی مراغه ای

شعر برای آیات قرآن

شعر پرچم ایران , شعر در مورد پرچم ایران , شعر درباره پرچم ایران , شعر در وصف پرچم ایران

این عشق شهست و رایتش پیدا نیست

قرآن حقست و آیتش پیدا نیست

شعر اراده , شعر در مورد اراده , شعر درباره اراده , شعر در وصف اراده

شعر در باره آیات قرآن

شعر توکل , شعر در مورد توکل , شعر درباره توکل , شعر در وصف توکل

هر لحظه همی خوانمش از راه بعید

کو سوره یوسف است و قرآن مجید

شعر پروانه , شعر در مورد پروانه , شعر درباره پروانه , شعر در وصف پروانه

شعر با آیات قرآن

شهیار قنبری , شعر شهیار قنبری , اشعار شهیار قنبری , آثار شهیار قنبری , اشعار عاشقانه شهیار قنبری

به هارون ما داد موسی قرآن را

نبوده است دستی بران سامری را

شعر پرستار , شعر در مورد پرستار , شعر درباره پرستار , شعر در وصف پرستار

شعر درمورد آیات قرآن

شعر اسم خدیجه , شعر در مورد اسم خدیجه , شعر درباره اسم خدیجه , شعر در وصف اسم خدیجه

سر نهم در سیر قرآن و حدیث

کار جان را سربسر سامان کنم

شعر اسم دختر , شعر در مورد اسم دختر , شعر درباره اسم دختر , شعر در وصف اسم دختر

شعر با کلمه آیات قرآن

سید محمد مرکبیان , شعر سید محمد مرکبیان , اشعار سید محمد مرکبیان , آثار سید محمد مرکبیان , اشعار عاشقانه سید محمد مرکبیان

از خداگوی وز پیغمبر و قرآن و حدیث

طاعت حضرت حق پاک ز آلایش کن

آنا آخماتووا , شعر آنا آخماتووا , اشعار آنا آخماتووا , آثار آنا آخماتووا , اشعار عاشقانه آنا آخماتووا

شعر با کلمه ی آیات قرآن

شعر اسم توحید , شعر در مورد اسم توحید , شعر درباره اسم توحید , شعر در وصف اسم توحید

ای بشر، یاد خدا آرامش دل می دهد

دردمندان را بود قرآن دوا، قرآن بخوان

هلالی جغتایی , شعر هلالی جغتایی , اشعار هلالی جغتایی , آثار هلالی جغتایی , اشعار عاشقانه هلالی جغتایی

شعری در مورد آیات قرآن

شعر طلا , شعر در مورد طلا , شعر درباره طلا , شعر در وصف طلا

نسیم کوی جـــانــــــــــان است قرآن

شمیم عطر رحمان است قرآن

بود روشنـــــــگر راه ســـــــــــــــعادت

چو خورشید فروزان است قرآن

شعر اسم زیبا , شعر در مورد اسم زیبا , شعر درباره اسم زیبا , شعر در وصف اسم زیبا

شعری درباره آیات قرآن

شعر خجالت , شعر در مورد خجالت , شعر درباره خجالت , شعر در وصف خجالت

 چون ندانی که فضل قرآن چیست

پس چه فرقان تو را و چه انجیل

نسرین بهجتی , شعر نسرین بهجتی , اشعار نسرین بهجتی , آثار نسرین بهجتی , اشعار عاشقانه نسرین بهجتی

شعر درباره ی آیات قرآن

شعر اسم خاطره , شعر در مورد اسم خاطره , شعر درباره اسم خاطره , شعر در وصف اسم خاطره

 هر لحظه همی خوانمش از راه بعید

کو سوره یوسف است و قرآن مجید

گفتم که دلم خون شد و از دیده دوید

گفت آنکه ترا دید کس را ندوید

شعر نام تو , شعر در مورد نام تو , شعر درباره نام تو , شعر در وصف نام تو

شعر در مورد آیات قرآن

فرخی یزدی , شعر فرخی یزدی , اشعار فرخی یزدی , آثار فرخی یزدی , اشعار عاشقانه فرخی یزدی

 صبر چو ابریست خوش حکمت بارد از او

زانک چنین ماه صبر بود که قرآن رسید

شعر اسم جانان , شعر در مورد اسم جانان , شعر درباره اسم جانان , شعر در وصف اسم جانان

شعر درباره آیات قرآن

شعر اسم حسین , شعر در مورد اسم حسین , شعر درباره اسم حسین , شعر در وصف اسم حسین

 بشنو از آیت قرآن مجید

گر تو باور نکنی قول مرا

شعر با م , مشاعره با م , شعر با حرف میم , شعر با م شروع شه

شعر برای آیات قرآن

شعر با ت , مشاعره با ت , شعر با حرف ت , شعر با ت شروع شه

 چون تو را او شاه از شاهان عالم برگزید

تو ز قرآن گزینش برگزیدستی دلا

شعر اذان , شعر در مورد اذان , شعر درباره اذان , شعر در وصف اذان

شعر در باره آیات قرآن

شعر گل شمعدانی , شعر در مورد گل شمعدانی , شعر درباره گل شمعدانی , شعر در وصف گل شمعدانی

 چه داند آن ستمگر قدر دل های پریشان را؟

که سازد طفل بازیگوش کاغذباد قرآن را

شعر اسم حدیث , شعر در مورد اسم حدیث , شعر درباره اسم حدیث , شعر در وصف اسم حدیث

شعر با آیات قرآن

شعر اسم حمید , شعر در مورد اسم حمید , شعر درباره اسم حمید , شعر در وصف اسم حمید

 چیست اسباب جهان تا دل به آن بندد کسی؟

می کنی زنار را شیرازه قرآن چرا

شعر اسم حنانه , شعر در مورد اسم حنانه , شعر درباره اسم حنانه , شعر در وصف اسم حنانه

شعر درمورد آیات قرآن

شعر کریسمس , شعر در مورد کریسمس , شعر درباره کریسمس , شعر در وصف کریسمس

 نیست بی جمعیت خاطر تلاوت را ثمر

می شود سی پاره دل در خواندن قرآن ترا

شعر با ی , مشاعره با ی , شعر با حرف ی , شعر با ی شروع شه

شعر با کلمه آیات قرآن

شعر تهمت , شعر در مورد تهمت , شعر درباره تهمت , شعر در وصف تهمت

 آیت رحمت روی تو به قرآن ماند

در شگفتم که چرا مذهب عیسی داری

شعر بقیع , شعر در مورد بقیع , شعر درباره بقیع , شعر در وصف بقیع

شعر با کلمه ی آیات قرآن

شعر تشنگی , شعر در مورد تشنگی , شعر درباره تشنگی , شعر در وصف تشنگی

 صبح خیزی و سلامت طلبی چون حافظ

هر چه کردم همه از دولت قرآن کردم

شعر بصیرت , شعر در مورد بصیرت , شعر درباره بصیرت , شعر در وصف بصیرت

شعری در مورد آیات قرآن

شعر ولادت حضرت علی , شعر در مورد ولادت حضرت علی , شعر درباره ولادت حضرت علی , شعر در وصف ولادت حضرت علی

 گفتمش زلف به خون که شکستی گفتا حافظ

این قصه دراز است به قرآن که مپرس

شعر اسم دریا , شعر در مورد اسم دریا , شعر درباره اسم دریا , شعر در وصف اسم دریا

شعری درباره آیات قرآن

شعر ایل بختیاری , شعر در مورد ایل بختیاری , شعر درباره ایل بختیاری , شعر در وصف ایل بختیاری

 زاهد ار رندی حافظ نکند فهم چه شد

دیو بگریزد از آن قوم که قرآن خوانند

شعر با ب , مشاعره با ب , شعر با حرف ب , شعر با ب شروع شه

شعر درباره ی آیات قرآن

شعر هفت سین , شعر در مورد هفت سین , شعر درباره هفت سین , شعر در وصف هفت سین

عشقت رسد به فریاد ار خود به سان حافظ

قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت

شعر با پ , مشاعره با پ , شعر با حرف پ , شعر با پ شروع شه

شعر در مورد آیات قرآن

شعر با ا , مشاعره با ا , شعر با حرف الف , شعر با الف شروع شه

 صد جهان باقی است در قرآن هنوز

اندر آیاتش یکی خود را بسوز

شعر افتادگی , شعر در مورد افتادگی , شعر درباره افتادگی , شعر در وصف افتادگی

شعر درباره آیات قرآن

شعر اسم سحر , شعر در مورد اسم سحر , شعر درباره اسم سحر , شعر در وصف اسم سحر

 ز قرآن پیش خود آئینه آویز

دگرگون گشته ئی از خویش بگریز

ترازوئی بنه کردار خود را

قیامت های پیشین را برانگیز

شعر اسم سوگند , شعر در مورد اسم سوگند , شعر درباره اسم سوگند , شعر در وصف اسم سوگند

شعر برای آیات قرآن

شعر اسم شیدا , شعر در مورد اسم شیدا , شعر درباره اسم شیدا , شعر در وصف اسم شیدا

 ز رازی حکمت قرآن بیاموز

چراغی از چراغ او بر افروز

شعر اسم شیرین , شعر در مورد اسم شیرین , شعر درباره اسم شیرین , شعر در وصف اسم شیرین

شعر در باره آیات قرآن

شعر اسم شبنم , شعر در مورد اسم شبنم , شعر درباره اسم شبنم , شعر در وصف اسم شبنم

 غیر قرآن غمگسار من نبود

قوتش هر باب را بر من گشود

شعر اسم زینب , شعر در مورد اسم زینب , شعر درباره اسم زینب , شعر در وصف اسم زینب

شعر با آیات قرآن

شعر اسم سایه , شعر در مورد اسم سایه , شعر درباره اسم سایه , شعر در وصف اسم سایه

 بر دانش و حال خود تأویل کنی قرآن

وان گاه هم از قرآن در خلق زنی سندان

شعر اسم زهره , شعر در مورد اسم زهره , شعر درباره اسم زهره , شعر در وصف اسم زهره

شعر درمورد آیات قرآن

شعر اسم ریحانه , شعر در مورد اسم ریحانه , شعر درباره اسم ریحانه , شعر در وصف اسم ریحانه

 چو در قرآن نظر کردند اینجا

بخواندند و خبر کردند اینجا

شعر اسم ستاره , شعر در مورد اسم ستاره , شعر درباره اسم ستاره , شعر در وصف اسم ستاره

شعر با کلمه آیات قرآن

شعر اسم سیما , شعر در مورد اسم سیما , شعر درباره اسم سیما , شعر در وصف اسم سیما

 بجز قرآن نمی بینم دوایت

که قرآنست اینجا رهنمایت

شعر اردبیل , شعر در مورد اردبیل , شعر درباره اردبیل , شعر در وصف اردبیل

شعر با کلمه ی آیات قرآن

شعر اسم سعید , شعر در مورد اسم سعید , شعر درباره اسم سعید , شعر در وصف اسم سعید

 چو از قرآن حقیقت راز گوید

ز سر دوست اینجا باز گوید

شعر اسم زهرا , شعر در مورد اسم زهرا , شعر درباره اسم زهرا , شعر در وصف اسم زهرا

شعری در مورد آیات قرآن

شعر اسم رها , شعر در مورد اسم رها , شعر درباره اسم رها , شعر در وصف اسم رها

 ره دعوت که کرد اینجا یقین او

ز قرآن کرد و آمد پیش بین او

شعر اسم رعنا , شعر در مورد اسم رعنا , شعر درباره اسم رعنا , شعر در وصف اسم رعنا

شعری درباره آیات قرآن

شعر اسم زری , شعر در مورد اسم زری , شعر درباره اسم زری , شعر در وصف اسم زری

 ز قرآن باخبر شو ایدل ریش

بجز قرآن دگر چیزی نیندیش

شعر اسم رضا , شعر در مورد اسم رضا , شعر درباره اسم رضا , شعر در وصف اسم رضا

شعر درباره ی آیات قرآن

شعر هفته بسیج , شعر در مورد هفته بسیج , شعر درباره هفته بسیج , شعر در وصف هفته بسیج

 گر تو خواهی نور قرآن در درون جان خویش

هست سر نور پاک جمله قرآن صیام

شعر اجل , شعر در مورد اجل , شعر درباره اجل , شعر در وصف اجل

شعر در مورد آیات قرآن

شعر اسم رامین , شعر در مورد اسم رامین , شعر درباره اسم رامین , شعر در وصف اسم رامین

 معنی قرآن ز قرآن پرس و بس

وز کسی که آتش زدست اندر هوس

شعر ایمان , شعر در مورد ایمان , شعر درباره ایمان , شعر در وصف ایمان

شعر درباره آیات قرآن

شعر اسم رضوان , شعر در مورد اسم رضوان , شعر درباره اسم رضوان , شعر در وصف اسم رضوان

 پیش قرآن گشت قربانی و پست

تا که عین روح او قرآن شدست

شعر اسم ژاله , شعر در مورد اسم ژاله , شعر درباره اسم ژاله , شعر در وصف اسم ژاله

شعر برای آیات قرآن

شعر اسم یکتا , شعر در مورد اسم یکتا , شعر درباره اسم یکتا , شعر در وصف اسم یکتا

 بذات پاک قرآن بگرود او

ز قرآنش همه روشن شود پاک

شعر اسم سینا , شعر در مورد اسم سینا , شعر درباره اسم سینا , شعر در وصف اسم سینا

شعر در باره آیات قرآن

شعر اسم یگانه , شعر در مورد اسم یگانه , شعر درباره اسم یگانه , شعر در وصف اسم یگانه

 هر آنکو یافت قرآن سر دلدار

ز قرآن باز دید اینجا رخ یار

شعر اسم صبا , شعر در مورد اسم صبا , شعر درباره اسم صبا , شعر در وصف اسم صبا

شعر با آیات قرآن

شعر اسم صدف , شعر در مورد اسم صدف , شعر درباره اسم صدف , شعر در وصف اسم صدف

 اگر اسرار قرآن باز دانی

حقیقت اندر او هر راز دانی

شعر تنفر , شعر در مورد تنفر , شعر درباره تنفر , شعر در وصف تنفر

شعر درمورد آیات قرآن

شعر اذیت , شعر در مورد اذیت , شعر درباره اذیت , شعر در وصف اذیت

 ز قرآن دم زد و او بود قرآن

حقیقت می ندانی تا که جانان

شعر اسم شراره , شعر در مورد اسم شراره , شعر درباره اسم شراره , شعر در وصف اسم شراره

شعر با کلمه آیات قرآن

شعر با ق , مشاعره با ق , شعر با حرف قاف , شعر با ق شروع شه

قرآن درگشا تا راز یابی

تو چون منصور خود در بازیابی

شعر با ن , مشاعره با ن , شعر با حرف نون , شعر با ن شروع شه

شعر با کلمه ی آیات قرآن

شعر اسم یلدا , شعر در مورد اسم یلدا , شعر درباره اسم یلدا , شعر در وصف اسم یلدا

 چو قرآن بود معشوقش از آفاق

شد آخر محو قرآن شمع عشاق

شعر با ف , مشاعره با ف , شعر با حرف ف , شعر با ف شروع شه

شعری در مورد آیات قرآن

شعر با ک , مشاعره با ک , شعر با حرف کاف , شعر با ک شروع شه

 حقیقت علم قرآن را بیاموز

بنور علم قرآن گرد پیروز

شعر اسم شادی , شعر در مورد اسم شادی , شعر درباره اسم شادی , شعر در وصف اسم شادی

شعری درباره آیات قرآن

شعر با ث , مشاعره با ث , شعر با حرف ث , شعر با ث شروع شه

 حقیقت نور قرآن نور شرعست

که در جان نور او را اصل و فرعست

شعر با و , مشاعره با و , شعر با حرف واو , شعر با و شروع شه

شعر درباره ی آیات قرآن

شعر با ه , مشاعره با ه , شعر با حرف ه , شعر با ه شروع شه

 چون بیابد باب جنت یافته

معنی قرآن به عصمت یافته

شعر سرو , شعر در مورد سرو , شعر درباره سرو , شعر در وصف سرو

شعر با کلمه ی آیات قرآن

شعر با ل , مشاعره با ل , شعر با حرف لام , شعر با ل شروع شه

گــــــل قـــــــرآن میـــــان دستهـــــایش

گلـــــی بـــــا برگهــــای سبـــــز و زیبــا

پـــــرستو زیـــــر لــب مــی‌خـوانـــد آرام

دوبـــــــاره ســوره‌هــــای کوچکــــش را

شعر با گ , مشاعره با گ , شعر با حرف گاف , شعر با گ شروع شه

شعری در مورد آیات قرآن

شعر اسم شقایق , شعر در مورد اسم شقایق , شعر درباره اسم شقایق , شعر در وصف اسم شقایق

عترت احمد ز قرآن نمی گردد جدا

تا بیابی معنی این نکته را، قرآن بخوان

شعر در مورد آیات قرآن

گل گاوزبان در دوران بارداری

تاثیر خطرناک مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری و آسیب به جنین

تاثیر خطرناک مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری و آسیب به جنین در سایت جسارت

گل گاوزبان در دوران بارداری ,گل گاوزبان در دوران بارداری,گل گاوزبان در دوران حاملگی,مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری,خواص گل گاوزبان در دوران بارداری,گل گاو زبان در دوران بارداری ضرر دارد,گل گاو زبان در زمان بارداری,تاثیر گل گاوزبان در دوران بارداری,اثرات گل گاو زبان در دوران بارداری,نوشیدن گل گاو زبان در دوران بارداری,گل گاو زبان در دوران بارداری,خوردن گل گاوزبان در دوران بارداری,گل گاو زبان در زمان حاملگی,خواص گل گاو زبان در دوران بارداری,فواید گل گاو زبان در دوران بارداری,ایا خوردن گل گاو زبان در دوران بارداری ضرر دارد,مصرف گل گاو زبان در دوران حاملگی,مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری,مصرف گل گاو زبان در زمان بارداری,خوردن گل گاو زبان در دوران بارداری مضر است,عوارض مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری,خوردن گل گاو زبان در زمان بارداری,آیا خوردن گل گاو زبان در دوران بارداری مضر است,استفاده از گل گاو زبان در دوران بارداری,تاثیر گل گاو زبان در دوران بارداری,عوارض گل گاو زبان در دوران بارداری

تاثیر خطرناک مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری و آسیب به جنین

گل گاوزبان در دوران بارداری , گل گاوزبان در دوران بارداری , گل گاوزبان در دوران حاملگی , مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری

در این مطلب از سایت جسارت با تاثیر خطرناک مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری و آسیب به جنین بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

طبیعت این گیاه در متون طب ایرانی، گرم و تر در درجه اول ذکر شده است. بنابراین از جهت طبع، ایمن شمرده می شود. البته هرگز نمی توان گفت اگر گیاهی طبع معتدل یا نزدیک به اعتدال داشته باشد، بی زیان و ایمن است. مصرف این گیاه در دوز زیاد یا دراز مدت، به دلیل داشتن موادشیمیایی خطرناکی به نام آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS) می تواند باعث بروز سرطان کبد و یا آسیب به این عضو حیاتی شود.

گل گاوزبان در دوران بارداری

زنان باردار بایستی از مصرف گل گاو زبان در ایام حاملگی خودداری نمایند. چرا که به علت داشتن آلکالوئیدها ممکن است باعث آسیب به جنین شود. گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است.دم‌کرده گل گاوزبان به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی است. گل گاوزبان یک گیاه علفی به طول 70 – 40 سانتی‌متر است. این گیاه در مزارع و گاهی زمین‌های بایر می‌روید. منشأ اولیه آن دمشق بوده است. از تجزیه شیمیایی گیاه گل گاوزبان مهم‌ترین ماده‌ای که به دست می‌آید نیترات دو پتاس می‌باشد و بیشتر خواص آن مربوط به این ماده است.

متخصص طب سنتی ایران با اشاره به اینکه جوشانده گل گاو زبان ایرانی، برای تقویت قلب و سیستم عصبی و کاهش اضطراب بسیار سودمند است گفت: مقدار مصرف روزانه گاوزبان برای هر فرد بالغ حدود ۵ گرم است که باید در حجم حدود یک ونیم لیوان آبجوش به مدت ۱۰ دقیقه به صورت آرام و ملایم جوشانده شود.

گل گاوزبان در دوران بارداری

گل گاو زبان گیاهی طبی است که تقریباً تمامی اجزاء آن ، اعم از گل ها و برگ ها و دانه های آن به عنوان دارو استفاده می شود. همچنین دانه های این گیاه را برای تهیه روغن مورد استفاده قرار می دهند. گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است. در معالجه تب‌های دانه‌ای مانند سرخک، آبله‌مرغان مصرف دم کرده آن با لیموعمانی اثر شفابخشی دارد. این دم کرده در درمان دردهای ناشی از سنگ کلیه و دفع سنگ مثانه نیز بسیار مفید است. اگر دچار آلرژی‌های فصلی می‌باشید توصیه به مصرف دم کرده گل گاوزبان است. دم کرده گل گاوزبان برای درمان جوش‌های دهان، آفت دهانی بسیار نافذ است.

افزودن لیموعمانی یا آب لیمو به جوشانده گاوزبان ضروری نیست ولی آن را خوشرنگ و خوشگوار می کند و مهمتر از آن، برای کسانی که دچار تپش قلب اضطرابی همراه با داغی بدن و سینه و صورت می شوند سودمندتر است. به دلیل داشتن آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS) زنان باردار باید حد الامکان از مصرف این گیاه خودداری کنند زیرا این ماده شمیایی ممکن است باعث شود که نوزاد در زمان تولد ناقص به دنیا بیاید. همچنین مادرانی که در حال شیردهی به نوزاد خود هستند، حدالامکان از مصرف گل گاو زبان خودداری کنند زیرا احتمال انتقال این ماده شیمیائی خطرناک از طریق شیر مادر به نوزاد وجود دارد.

گل گاوزبان در دوران حاملگی

برای گل گاو زبان، فواید زیادی نام برده‌اند، مهم‌ترین آن‌ها که به اثبات رسیده و تقریباً تمامی اطبا از گذشته تا حال بر آن توافق دارند؛ عبارت است از: تقویت‌ کننده اعصاب و روان و حواس پنجگانه، و نشاط‌آور است. گل گاو زبان و برگ های تصفیه کننده خون است. آرام کننده اعصاب است. عرق آور است. ادرار آور است. گل گاو زبان کلیه ها را تقویت می کند. سرماخوردگی را برطرف می کند. برگ تازه گل گاو زبان برای درمان جوش‌های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان و رفع حرارت دهان موثر است. عرق گل‌گاوزبان برای امراض سوداوی، وسواس و خفقان مفید است. گل گاو زبان دارای منیزیم بوده و از سرطان پیشگیری می‌کند. در درمان اختلال حواس کاربرد فراوانی دارد. گل گاو زبان شکم را نرم و کیسه صفرا را باز می‌کند، اَخلاط سوخته سوداوی را از معده خارج و عوارض آن را از بین می‌برد. در تنظیم اختلالات ادراری و تعریق، موثر است. گل گاو زبان در درمان برونشیت موثر است. بی اختیاری دفع ادرار را درمان می کند. التهاب و ورم کلیه را درمان می کند. گل گاو زبان در درمان بیماری سرخک و مخملک مفید است. ضماد برگ های گاو زبان برای رفع ورم موثر است. برگهای گاوز بان را بپزید و مانند اسفناج از آن استفاده کنید. برگهای تازه گل گاو زبان دارای مقدر زیادی ویتامین C می باشد و در بعضی از کشورها آنرا داخل سالاد می ریزند.

تاثیر خطرناک مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری و آسیب به جنین

گل گاوزبان در دوران بارداری , گل گاوزبان در دوران بارداری , گل گاوزبان در دوران حاملگی , مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری

گل گاوزبان برای کاهش پرفشاری خون کاملاً ایمن نیست. به همین دلیل، افراد تنومند و پرخون که خشم یا اندوه پنهان دارند در هنگام افزایش فشارخون نباید گل گاوزبان را خودسرانه مصرف کنند زیرا جوشانده گاوزبان در چنین افرادی گاه ممکن است بسیار خطرناک باشد و بحران شدید فشارخون ایجاد کند. مصرف گل گاو زبان ممکن است در بعضی از افراد باعث بروز بیماری های کبدی شود.

مصرف گل گاوزبان در دوران بارداری

زنان باردار بایستی از مصرف گل گاو زبان در ایام حاملگی خودداری نمایند.چرا که به علت داشتن آلکالوئیدها ممکن است باعث آسیب به جنین شود. بسیاری تصور می کنند مصرف داروهای گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی کاملاً بی ضرر و بدون عوارض است؛ در حالی که امروزه ثابت شده عوارض داروهای گیاهی دست کمی از داروهای شیمیایی ندارد. این مسئله به خصوص در دوران بارداری اهمیت بیشتری دارد و زنان حامله بایستی از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند. همچنین گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است، مصرف بیش از پنج روز متوالی این گیاه ممکن است باعث عادت ماهانه در زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته، سپس دوباره مصرف کنید.

افرادی که بر روی آنها عمل جراحی انجام شده است در صورت مصرف گل گاو زبان، احتمال خونریزی در آنها افزایش می یابد به همین جهت حداقل تا 2 هفته پس از جراحی باید از مصرف این گیاه خودداری کنند زیرا این گیاه تا حدی خون را رقیق می کند. مصرف روغن گل گاو زبان ممکن است باعث افزایش و طولانی شدن مدت زمان خونریزی شود به همین دلیل استفاده از آن بر روی زخم ها باید بسیار با احتیاط انجام شود.

خواص گل گاوزبان در دوران بارداری

گل گاو زبان در درمان برونشیت موثر است. گاهی اوقات سرفه‌های فصل سرما را هیچ قرص و شربتی درمان نمی‌کند اما تجویز یک جوشانده سنتی مانند گل گاوزبان به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد. دم‌کرده گل گاوزبان را به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی است. این دمنوش به شرط ترش نبودن به خصوص در ابتدای شروع علائم سرماخوردگی، یک نوشیدنی مناسب برای بهبود حال بیمار است. گل گاوزبان در درمان سرفه‌های مزمن، وقفه‌های تنفسی و آسم‌های خفیف نیز موثر است. در درمان سرفه‌های خشک می‌توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل‌الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی 3-2 بار بنوشید. جوشانده گل گاو زبان برای بهبود وضعیت مو، ناخن و پوست تاثیر فراوانی دارد. عُصاره برگ گل گاوزبان به عنوان ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش های پوستی به کار می رود. افشره برگ گل گاوزبان را می توان با مقدار مساوی آب رقیق نمود و برای خشکی و یا خارش پوست و همینطور جوش های عصبی روی پوست مالید.

گل گاوزبان در دوران بارداری

زردچوبه و فلفل سیاه

خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای سرطان و سکته قلبی

خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای سرطان و سکته قلبی در سایت جسارت

خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای بیماری قلبی ثابت شده است.همچنین یک نظریه هندی معتقد است اگر زردچوبه و فلفل سیاه با هم خورده شوند هرگز سرطان به سراغ فرد نمی آید.زردچوبه و فلفل سیاه,خواص و مضرات زردچوبه,زردچوبه با فلفل سیاه,خواص فلفل و زردچوبه,فلفل و زردچوبه,خواص زردچوبه و فلفل

خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای سرطان و سکته قلبی

 زردچوبه و فلفل سیاه , خواص و مضرات زردچوبه , زردچوبه با فلفل سیاه , خواص فلفل و زردچوبه

در این مطلب از سایت جسارت با خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای بیماری قلبی بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

همانطور که می دانید زردچوبه و فلفل سیاه به خودی خود یک داروی طبیعی است و فلفل سیاه به کمک پیرین همراه با ترکیب قدرتمند زردچوبه عملکرد زردچوبه در بدن کمک بسزایی میکند.کارولین اندرسون، پزشک آمریکایی، مدعی است که ترکیبی جادویی را می‌‎شناسد که می‌تواند از انواع سرطان پیشگیری کند و این موضوع را می تواند به اثبات برساند. دستور تهیه این ترکیب بسیار آسان و باورنکردنی است.مواد مورد نیاز این ترکیب را می‌توان در هر خانه‌ای به سهولت یافت. دکتر اندرسون می‌گوید که اساس تحقیقات وی سنتِ غذایی مناطق شرقی هند در دوران باستان است. او در ادامه می‌گوید که این ترکیب هندی بیش از دو هزار سال سابقه دارد و توسط گروه‌های پزشکی غربی نیز در آزمایشگاه به تایید رسیده است.آداب غذا خوردن هندی‌ها بیشتر با ادویه تند شناخته شده است. این ترکیب نیز از این قاعده مستثنی نیست. دکتر اندرسون در مورد این ترکیب جادویی می‌گوید: «اگر این ترکیب روزانه مصرف شود، آن شخص به طور قطع به سرطان مبتلا نخواهد شد و این ترکیب معجزه آسا زردچوبه و فلفل سیاه است

زردچوبه و فلفل سیاه

 زردچوبه و خواص آن : زردچوبه شامل پلی فنل به عنوان جزء فعال اولیه است که بیش از 150کارکرد بالقوه درمانی دارد و شامل عملکردهای آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان است. خواص درمانی زردچوبه : آنتی اکسیدان قوی  ضد سرطان  پیشگیری از بیماری قلبی عروقی  کاهش کلسترول  حفظ سلامت کبد  زرد چوبه دارای خواص درمانی مانند خاصیت ضد التهابی می باشد.  از دیگر خواص زردچوبه می توان به اثرات ضد مسمومیت، ضد باکتریایی بودن آن و ضد نفخ بودن آن اشاره کرد.

خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای سرطان و سکته قلبی

زردچوبه و فلفل سیاه , خواص و مضرات زردچوبه , زردچوبه با فلفل سیاه , خواص فلفل و زردچوبه

مواد مغذی محلول در چربی های طبیعی به بدن جذب می شوند که آنها را برای آینده نگه می دارند و در بدن ذخیره می شوند . زردچوبه به گروهی از مواد محلول در چربی ها تعلق دارند به این معنی که شما باید آنرا با چربی های سالم ترکیب کنید تا جذب آن افزایش یابد.

زردچوبه با فلفل سیاه

ترکیب فلفل سیاه و زردچوبه : فلفل سیاه در بعضی مواقع به زردچوبه اضافه می شوند زیرا اعتقاد عام بر این است که ترکیب این دو باعث “گرم شدن” دستگاه گوارش میشوند و ممکن است به افزایش جذب کمک کند.  ملیسا ریفکین، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی مونته فیور در شهر نیویورک می گوید، اگر شما زردچوبه را با فلفل سیاه ترکیب کنید، می توانید از خواص بسیار زیاد آن استفاده کنید.  در واقع هر دوی این ادویه ها جزو سوپر فودها طبقه بندی می شوند و وقتی با هم ترکیب می شوند، فواید هر کدام از آنها با هم افزایش می یابند.

خواص ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه برای سرطان و سکته قلبی

زردچوبه و فلفل سیاه , خواص و مضرات زردچوبه , زردچوبه با فلفل سیاه , خواص فلفل و زردچوبه

زردچوبه دارای کورکو مین یک ترکیب قدرتمندی می باشد که ادویه را به رنگ زرد تبدیل میکند و تقریبا تمام خواص دارویی آن می باشد . با توجه به تحقیق انجام شده توسط پایگاه داده کتابشانسی ملی مد لاین این ادویه قدرتمند را مورد بررسی قرار داده اند و گفته شد که این ادویه ۶۰۰ مزایای بالقوه دارد

خواص فلفل و زردچوبه

نکات مطلب مصرف زردچوبه و فلفل : زردچوبه دارای عملکردهای آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان است.  ترکیب این دو باعث “گرم شدن” دستگاه گوارش میشوند و ممکن است به افزایش جذب کمک کند  اگر شما زردچوبه را با فلفل سیاه ترکیب کنید، می توانید از خواص بسیار زیاد آن استفاده کنید.

زردچوبه و فلفل سیاه

خواص نارنج

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی در سایت جسارت

خواص نارنج ,خواص نارنج برای لاغری,خواص نارنج برای پوست,خواص نارنج در بارداری,خواص نارنج در طب سنتی,خواص نارنج برای مو,خواص نارنج و عسل,خواص نارنج در دوران بارداری,خواص نارنج برای پوست,خواص آب نارنج برای لاغری,خواص نارنج در لاغری,خواص نارنج و لاغری,خواص نارنج برای پوست و مو,خواص پوست نارنج برای مو,خواص آب نارنج برای پوست,خواص اب نارنج برای پوست صورت,خواص نارنج بر پوست,خواص اب نارنج در بارداری

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

خواص نارنج , خواص نارنج برای لاغری , خواص نارنج برای پوست , خواص نارنج در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

طبیعت میوه نارنج از دیدگاه طب ایرانی، سرد و خشک است ولی مزاج پوست زرد و شکوفه آن گرم و خشک است, طبق اصول طب ایرانی تمامی ترش مزه‌ها به اعصاب ضرر می‌رسانند اما از بین ترش‌مزه‌ها نارنج کمترین ضرر را برای اعصاب دارد زیرا در آب نارنج ماده‌ای صمغی و لعابی وجود دارد که آن را در بین مرکبات ممتاز کرده و به علت همین مواد است که ترشی آن برای عصب‌ها ضرر کمتری دارد و برای سرفه و درد سینه مفید است.

خواص نارنج

نارنج یکی از گیاهان بومی ایران است که بخشهای مختلف آن مصارف درمانی فراوان داشته، در طب سنتی از خواص نارنج برای درمان اختلالات کبدی و صفرا استفاده میشده است. خوردن این میوه ترش و پرخاصیت و استفاده از شکوفه های این گیاه که به بهارنارنج معروف است و از آن عرق گیاهی تهیه میشود، برای همه گروههای سنی مفید بوده، استفاده از آن در رژیم غذایی به صورت مصرف میوه نارنج، عرق بهارنارنج، چای، رب نارنج و … علاوه بر خوش طعم نمودن غذاها به تغذیه و سلامت کمک شایانی خواهد نمود. برای آشنایی بیشتر با خواص نارنج و فواید آن برای سلامتی و دفع سموم بدن، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اگر آب نارنج را با عسل مخلوط و مصرف شود, از زیان آن خواهد کاست, اگر مبتلا به درد سینه و سرفه گرم هستید یک عدد نارنج را از میان دو قسمت کرده کمی نبات کوبیده و کمی نشاسته روی آن بپاشید و بعد آن را روی آتش بگذارید تا یکی دو جوش بزند و سپس آن را به‌صورت مکیدنی میل کنید.

خواص نارنج برای لاغری

درخت نارنج به نظر میرسد، از دورگه گیری دو گونه دیگر از مرکبات شامل نارنگی و دارابی به دست آمده است. این گیاه همیشه سبز بوده، گاهی میوه های سال قبل هنوز باقی مانده که میوه های جدید حاصل میشوند. ارتفاع این درخت 3 تا 9 متر بوده، بسیار به درختان پرتقال شباهت دارد، با این تفاوت که تاج درخت نارنج انبوه تر و متراکم تر و ارتفاع آن کوتاه تر از درخت پرتقال است.  برگها و شکوفه های درخت نارنج بسیار معطر بوده، همانند میوه آن از خواص درمانی بسیاری برخوردارند. از مهمترین خواص بهار نارنج، تقویت اعصاب، درمان بی خوابی و رفع غم و افسردگی است

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

خواص نارنج , خواص نارنج برای لاغری , خواص نارنج برای پوست , خواص نارنج در بارداری

پوست این میوه هم سرشار از خاصیت و طبیعت و مزاج آن گرم و خشک است, از خلال پوست نارنج می‌توان مانند خلال پوست پرتقال مربا تهیه کرد و هم با خیساندن آن در سرکه ترشی ساخت. مربا و ترشی پوست نارنج تقویت‌کننده معده است, مصرف حدود 4گرم از پوست خشک نارنج برطرف کننده حالت تهوع و استفراغ است و باعث خارج شدن انگل‌های دستگاه گوارش می‌شود.

خواص نارنج برای پوست

طبع میوه نارنج سرد و خشک است و هرچه میزان ترشی آن بیشتر باشد، درجه سردی آن نیز افزایش می یابد. برخی از مهمترین خواص نارنج و فواید درمانی آن عبارتند از : نارنج حالت لزجی دارد که این لزجت برای درمان سرفه و مشکلات مجاری تنفسی که علت ایجاد آن از حرارت و خشکی است، بسیار مفید میباشد . به این منظور میوه نارنج را از وسط به دو نیم تقسیم کرده، هسته های آن را خارج نمایید و مقداری نبات کوبیده شده روی آن بپاشید، سپس کمی به آن حرارت دهید تا حد نزدیک به جوش آب برسد. این ترکیب، داروی خوبی برای قفسه سینه، مشکلات حنجره و مجاری تنفسی و درمان سرفه است. کمک به هضم بهتر غذا، پیشگیری و درمان نفخ و سوء هاضمه، افزایش اشتها و درمان حالت تهوع از خواص نارنج برای حفظ سلامت دستگاه گوارش است.

اگر نارنج را به‌صورت کامل و با حرارت کم و به همراه کمی آب پخته تا اجزایش از هم جدا شود و سپس آن را بر روی پوست و مو خود بمالید متوجه خواهید شد که یک نرم‌کننده بسیار مفید برای پوست و مویتان پیدا کرده‌اید همچنین این مخلوط در رفع خارش‌های پوستی نیز مؤثر است.

خواص نارنج در بارداری

نارنج به دلیل ترکیبات شیمیایی مفیدش، به درمان اختلالات عصبی و سردرد هایی که حاصل از مشکلات صفراوی است خاتمه می دهد. همچنین از خواص نارنج، کمک به تصفیه خون، درمان اختلالات کبدی و کاهش ترشح صفرا است. پوست میوه نارنج، تقویت کننده قلب بوده، خاصیت نشاط آور و آرامبخش دارد. همچنین مصرف میوه، شکوفه و سایر فراورده های این گیاه و حتی بوییدن آن، به درمان اختلالات خواب و افزایش احساس شادی و سرخوشی کمک میکند. جالب است بدانید برگ درخت نارنـج را اگر با دست تحت فشار قرار داده و له کنید، عطر ملایم و مطبوعی از آن خارج می شود که استشمام آن برای آرامش اعصاب و برطرف نمودن اندوه مفید بوده، انسان را فرحناک می نماید .

آب نارنج عصاره میوه نارنج است که برای از یبن بردن تلخی آن، بعد از آب گرفتن نارنج، 2 بار آنرا جوشانده و بعد از خنک شدن آب نارنج را مصرف می کنند. نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب نارنج همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد.این مایع ترش به دلیل طعم ویژه ای که دارد در صورتی که به غذا یا سالاد اضافه شود، نیاز به مصرف نمک را کاهش می دهد و به تحریک اشتها کمک می کند.

خواص نارنج در طب سنتی

میزان کالری نارنج بسیار پایین بوده، پیشنهاد خوبی برای افزایش سطح سلامت میباشد. به طور کلی ارزش غذایی و خواص نارنج شبیه به خواص پرتقال و خواص نارنگی بوده، سرشار از ویتامین ث است. در ۱۰۰ گرم آب نارنج مقدار ویتامین ها به قرار زیراست :  ویتامین آ،۳واحد – ویتامین ب۱، ۱۴میلی گرم – ویتامین ب۲، ۶ میلی گرم – ویتامین سی۲۵۰ میلی گرم .

عوارض خوردن و خواص نارنج برای بارداری و سرماخوردگی

خواص نارنج , خواص نارنج برای لاغری , خواص نارنج برای پوست , خواص نارنج در بارداری

آب نارنج طبیعت سرد و خشک دارد. طبق اصول طب سنتی، ترشی‌ها همه به عصب‌ها ضرر می‌رسانند. از بین ترش مزه ها، نارنج کمترین ضرر را به عصب‌ها می‌رساند. خوردن آب نارنج همراه با شکر، صفرای زیادی را از بدن خارج می‌کند. آب نارنج، خاصیت کاهندگی قند خون است. از این رو به بیماران دیابتی توصیه می شود این چاشنی را همراه سالاد سبزیجات تازه و غذایشان میل کنند. کسانی که کم خونی دارند یا در معرض کمبود آهن هستند، بهتر است همراه غذایشان آب نارنج مصرف کنند. آب نارنج پایین آورنده چربی خون است. در ضمن یک ضدعفونی کننده محسوب می شود و مصرف آن هنگام گلودرد اثرات مثبتی را به همراه دارد.

خواص نارنج برای مو

مضرات نارنج (موارد احتیاطی و منع مصرف) : زیاده روی در خوردن نارنج، کبد را ضعیف میکند، مخصوصا اگر ناشتا خورده شود. با توجه به اینکه عرق بهارنارنج بسیار زود فاسد شده و کپک میزند، توصیه میشود همیشه از عرق گیاهی تازه استفاده نموده وبرای نگهداری آن را در شیشه های تیره و دور از نور قرار دهید. زیاده روی در خوردن عرق بهار نارنج میتواند باعث بیخوابی شود. بهترین نوع میوه نارنج، نوعی است که هم پوست رویی و هم پوست نازک داخل میوه خیلی ضخیم نباشد و هر چه پوسته ها نازکتر باشند کیفیت و خواص نارنج بالاتر بوده و هضم و جذب آن نیز راحت تر است

خواص نارنج